1 Nis 2008

Süslü Hanım Oyunu- okulöncesi için rond

oyuna yeni eklemeler getirerek biraz uzattım. çocukların sene sonu yada sınıf içi gösterilerde sıkılmadan severek oynadıkları bir oyun. video olarak eklediğim süslü hanım oyunun sözleri

OYUN
(Her iki sıra iki kez söylenir)
Erkekler: Süslü hanım geliyor tüm kalpleri yakıyor.
Süslü hanım:
1- Çantamı taktım koluma
Çıktım bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Kasapta çıktı karşıma
Kasap: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
2(Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Kasap bana laf atar
Ben istemem kasabı
Et kokar her yanı
2- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Çöpçü de çıktı karşıma
Çöpçü: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Çöpçü bana göz atar
Gözün kör olsun çöpçü
Elalem bize bakar.
3- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Doktor da çıktı karşıma
Doktor: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Doktor bana laf atar
Ben istemem doktoru
Hastası bırakmaz onu

4- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Aşçı da çıktı karşıma
Aşçı: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Aşçı göz atar
Ben istemem aşçıyı
Soğan kokar her yanı
5- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Memur da çıktı karşıma
Memur: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Memur bana laf atar
Ben istemem memuru
Zor gelir ayın sonu
6- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Manav da çıktı karşıma
Manav: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Manav bana göz atar
Ben istemem manavı
Ot kokar her yanı
7- Çantamı taktım koluma
Çıktım Bağdat yoluna
Ben bir subay beklerken
Subay da çıktı karşıma
Memur: Dizlerinin üstüne çöküp ellerini açarak
Elbisenin moruna yandım süslü hanıma
Ayakkabım toz atar
Ben bir subay beklerken
Subay da yanmış aşkıma
(Kol kola girerek sahneden çıkarlar.)

Süslü hanım rondunu anneler gününde oynantıktan sonra buraya eklediğimde sevgi sınıfı kategorisinde görebilirsiniz.
Aşağıdakileri bir kaç meslek daha ilave ederek meslekler rondu olarak kullanabilirsiniz.
Tekrar ilham geldiğinde yazarsam bende ilave ederim.

KASAP
Dana koyun keserim
Tükürükle yoğururum.
Tat versin diye
Azıcıkda at eti koyarım.

ÇÖPÇÜ
Çöpçüyüm diye kızlar bakmaz
Elim dara düşmez
Zenginin attığıyla
Altımda lüks araba

DOKTOR
Ben bir doktorum
İnsanlara sağlık satarım
Parası çok olana
Gece bile bakarım.

AŞÇI
Elim lezizdir
Kepçem temizdir
İstersen veresiye
Kötek hakkından gelir.

MEMUR
İki yakam bir araya gelmez
Sofraya et girmez
Nohut yerine et yerim
Dışarda kürdanla gezerim.

MANAV
Elmaları boyarım
Tezgahıma dizerim
Birkaç kilo alana
Çürüklerden koyarım.

SUBAY
Yurdumun güvenliğini sağlarım
Arada keyfime bakarım
Çok param olmasa da
Elbisemle hava atarım.

3 yorum:

melek öğretmen dedi ki...

rondun ezgilerini de bilebilsek çok iyi olacak.acaba bir cd ya da kaset kaydına ulaşabilirmiyiz. lütfen bilgilendirin. teşekkürler:)

tuba dedi ki...

anasınıfı çocukları için rondlar kısmından ulaşabilirsiniz melek öğrertmenim....

arzu dedi ki...

çok güzel bir oyun