18 Eki 2012

ANASINIFINDA KÖŞELER ( şekiller, sayılar, renkler, hava grafiği )

Sınıfımda ilk günlerde çocukların duygularını daha rahat ifade etmeye yönelik bu kedicikleri hazırladım,
DUYGULARIM KÖŞESİ



Çocuklardan duygularını ifade etmelerini istediğimizde kullanabileceğimiz mutlu- mutsuz kediciklerimiz....
Öneri: Kalplerin üzerine şeritler alt tarafından yapıştırılır, çocukların resmi kalp,çiçek vb. şekil üzerine yapıştırılır. Çocuğa kendini nasıl hissettiği sorularak, resmini uygun kalbe takması istenir. Hissettiği duygusunu ve nedenlerini anlatması istenir.


SAYI KÖŞESİ VE SAYI AĞACI
Sayı ağacımın kullanım fikri ve çizimi bana aittir başka sitelerde görünce çok rahatsız oluyorum çalmayınnnn yada alıntı yaptığınızı adresle belirtinn

Sayı ağacını üç yıldır severek kullanıyorum. Ağaçtaki kesiklere takılan kuşlarla sayıyı ifade ederken, karta yazılmış rakamı kuş yuvasına takıyorum. Kuşların sayısını artırıp azaltarak çocuktan uygun rakamın olduğu kartı yerine takmasını istiyorum.
Sayı ağacında toplama ve çıkartma alıştırmalarını yapmak ise çocuklar için çok eğlenceli oluyor.

ŞEKİLLER KÖŞESİ

Bu yıl anasınıfımda şekilleri kangru tanıtacak, tabiki çocuklarla birlikte koyduğumuz bir adı olacak. Verilmek istenen şekil kangrumuzun elinin altına tuturulacak, diğer şekiller ise kangrunun cebinde saklanacak. Sürekli olarak etkin kullanıldığı için yıl boyunca duvarda durmasının da bir sakıncası yok.


RENKLER KÖŞESİ


Renkler köşesinde ise filimiz var. Tanıtmak istediğimiz rengi filin üstüne yapıştırarak kullanıyoruz.


HAVA GRAFİĞİ


Hava grafiği, ayaklı raptiye sayesinde ok dönebiliyor. Çocuklar tarafından o günkü havaya uygun resim okla gösterilir.
SAYI TABLOSU
Sayı tablosu okulöncesi çocuklar için çok uygun değil ama,
Bu yıl ki öğrencilerim sayılar konusunda çok iyiler bu yüzden, kızım için yaptığım yüzlük tabloyu sınıfıma koydum, çok beğendiler ve her gün karşısına geçip sayıyorlar.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

öğretmenim köşelerini çok beğendim iznin olursa kullanmak istiyorum...

Adsız dedi ki...

ben de bir sınıf öğretmeni adayıyım hazırlamış olduğunuz yüzlük tablo hoşuma gitti.öğrencilerin de hoşuna gidecek cinsten..Böyle idealist öğretmneler göremek güzel.Başarılaörınızın devamını dilerim

Adsız dedi ki...

eskişehirde çocuk gelişimi özel egitim bölümü okuyorum.paylasım için tesekkürler

Adsız dedi ki...

CANAN çok güzel ama daha kolay bişey yok mu yaaa:(

Adsız dedi ki...

köşeleriniz çok güzel fakat sizden yardım beklıyorum kreşlere 10 sayısına kadar nasıl bı calısma yapmalıyım değişik şekilde yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

ÇOK GZL OLMUŞ EMEĞİNİZE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

ÇOK GZL OLMUŞ EMEĞİNİZE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel olmuş elinize ve emeğinize sağlık bende çocuk gelişimciyim bana çok katkıda bulundunuz teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

gerçekte harikasınız elinize sağlık bende oöe okuyorum bana ve arkadaşım özleme çok faydanız oluyor her şey için teşekkürler yaratıcılımıza büyük katkıda bulunuyorsunuz ben h şenay

Adsız dedi ki...

muhteşem örnekler sizi kutlarım

Adsız dedi ki...

benınde ınsallah sızın gıbı bir sınıfım olur
ögetmen adayı şefaat

özlem dedi ki...

gerçekten çok güzel teşekkürler faydalanmak istiyorum başarılar

Adsız dedi ki...

adanadan azize ögretmen çok begendim

adeviye dedi ki...

alanyadan adeviye öğretmen gercekten teşekkürler emeğinize sağlık ....