13 May 2009

Haftanın Yıldızları - Davranış ödül tablosu

Sınıftaki olumsuz davranışları engellemek için oluşturduğum tablo, çocuklara sınıf kurallarına uyanların ödüllendirilmesi gerektiğini söyleyerek birlikte tablomuzu hazırladık.
her günün sonunda kurallara uyanlara yıldız yapıştırıyorum, arkadaşlarına kötü davranan, vuran, çirkin kelime kullanan, yalan söyleyen ve diğer sınıf kurallarına uymayanlara yıldız vermiyor boş bırakıyorum. gelmeyenlere daire yapıştırıyorum. Cuma günü beş günde yıldız alanlara sticker yıldız verip evlere gönderiyorum. Yeni hafta için de yıldızların olduğu bölüme tekrar karton yapıştırıyorum. Siz daha farklı tablolar hazırlayabilirsiniz ben basit şekilde bunu hazırladım..
----Davranışlar üzerinde çok etkili bir uygulama, her çocuğa sıra ile bu gün yıldız almayı haketttin mi diyerek soru yöneltip hak ettiğini söylüyorsa yıldız yapıştırılıyor, yaptığını unuttuysa da arkadaşları hatırlatıyor, öğretmen vermedi olmuyor, neden yıldız alamadığını biliyor ve kendini sorguluayı- davranışlarının sonucuna katlanmayı öğreniyor, bir sonraki hafta çaba gösteriyor.....
-----Şunu unutmamak lazım çizelgenin amacı olumlu davranışları ödüllendirmek ve ön plana çıkarmak, çocuk tam tersi olarak algılarsa olumsuz davranışların üzerinde çok durulduğunu hatta onun için öğretmenin ne kadar uğraştığını düşünerek davranışlarını kontrol etmek yerine daha da olumsuz davranışlar gösterebilir. Bu çizelge birinci dönem değilde ikinci dönem kullanılmalı, çocuk kuralların önemini anlamadan, sınıfa uyum sağlamadan uygulanırsa istenilen sonuç alınmaz...evdeki davranışlarım çizelgesini adapte olduğu ortamda kullanmak daha verimli olacaktır. yasemen güler

12 yorum:

Adsız dedi ki...

öğretmenim böyle bir şey varmı diye size sormuştum önceden görünce sevindim çok güzel bir uygulamaya benziyor çok sağolun elinize sağlık. konyadan esin öğretmen

Adsız dedi ki...

hocam öncelikle size çok teşekkür ediyorum gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz ellerinize sağlık ben bişey söylemek istiyorum bu yıldız olayını daha öncesinde duymuştum fakat bu çocukları olumsuzda etkiliyor çocuk alamadığı zaman rüyasında bile etkilenip bunu sayıklayabiliyor acaba nasıl hareket etmeliyiz? şimdiden teşekkür ederim sağolun kolay gelsin

deniz yasemen dedi ki...

adını yazmayan arkadaşım teşekkür edrim güzel yorumların için, herkesin çocuk psikolojisini bildiğini düşünerek bu konuda açıklama yapmadım,yıldız alamayan çocuğa sonraki günlerde yaptığı olumlu bir davranış vurgulanarak yıldız mutlaka verilir ve olumlu davranışlar için yönlendirmelerde bulunulur yıldız verileceği söylenerek heveslendirilir..

Adsız dedi ki...

bana bi dokundurma yapmışsınız anladığım kadarıyla hocam :( biraz utandım açıkcası,ben daha yolun başındayım çocuk psikolojisini benden kat kat iyi biliyorsunuz tabiki. o dediğim uygulama ben staja giderken sorun olmuştu o sınfta o yüzden sordum ben öyle bir uygulamayı yapmadım zaten yapsamda sizin bahsettiğiniz şekilde her çocuğa aralıklarla muhakkak verilmesi kanaatindeyim.tekrar teşekkür ederim eksiklerimi tamamlamak beni çok mutlu ediyo öğrenmek kendimi geliştirmek için ne gerekiyosa yapmak istiyorum

deniz yasemen dedi ki...

yok canım daha neler :) dokundurma yapmadım sadece neden açıklama yapmadığımı belirtmek istedim, çünkü hep detay soruluyor etkinliklerde, bende hepimizin bldiği şeyler olunca açıklama yapmaya gerek duymuyorum diyorum hep, ona istinaden yazdım.... dediğin gibi uygulayanlarda var ozman yarardan çok zarar veriyor çocuklara iyi çalışmalar öğretmenim sevgiler :))

Adsız dedi ki...

yok öğretmenin ben eleştiriye de açığım hem eksiklerimi görüp gidermek için büyük fırsat sizi gerçekten çok seviyorum mümkün olduğunca takip ediyorum ve geç kalmış bir teşekkürümüde yerine getireyim ıspanaklı yumurta şarkılı oyununuzu bende uyguladım çok büyük zevk aldık (hele de öğrencim gözlüğü ters ve düşecek gibi takınca daha da bi güzellik kattı :)

Servet dedi ki...

Merh. hocam, öncelikle emekleriniz için teşekkürler, ben çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeniyim, bu sene okul önc. başladım, dört yıl özel eğitimde çalıştım. Bu tablo hakkında bi kaç sorum olacak. Ben buna benzer bir tabloyu özel eğitimde kullandım çok işe yaradı, fakat okul önc. denemedim, çocuklar belli bir zaman sonra sadece yıldız almak adına birtakım davranışları yapar hale gelmiyor mu? Ayrıca ödül olayında yıldızların sonunda aile mi çocuğa ödül alıyor, yoksa siz mi? Burasını merak ettim?

deniz yasemen dedi ki...

Merhaba servet, bu tür tabloların etki süresizaten çok uzun değil birazda öğretmenin elinde ilgiyi sürekli sıcak tutmak lazım ben 3 ay rahat kullanabiliyorum, bazen davranışları değiştirmek gerekiyor, olumlu değişmeler çok oluyor ödüle gelince hafta sonunda hergün ödül alan çocuğa eve götürmesi için stcker yada kalp gibi benzer bir şey veriyorum, maddi ödül yok...

Adsız dedi ki...

hocam ödüllerde çikolata, şeker, balon , topkek vs versek nasıl olur

deniz yasemen dedi ki...

bence maddi ödül vermek çok doğru değil, alamayan çocuklar için çok üzücü olur ve kıskançlık yaratır....
Sınıfta alkışlatmak övücü sözler söylemek daha etkili, dediğin ödülleri tüm sınıfa arada verebilirsin ....

Adsız dedi ki...

ben aslında evdeki davranışlarım çizelgesinde en çok mutlu yüz getiren öğrencime süpriz var dedim ve balon verecektim fakat o gün okulda temin ederim diye düşünürken olmadı malesef bende sınıfta arada hepsine dağıtmak için aldığım şekerler vardı onlardan en fazla gülen yüzü olan 3 öğrencime şeker verdim sizce çok kötü etkilemişmiyimdir :(

zeyno dedi ki...

deniz hocam paylaşımlarınız çok ama çok yararlı oldu çok teşekkür ediyorum